"Жасөспірім және есірткі»
Эпиграф:
Бұл әлемде қанша қайғылы минут,
Қанша мәселе мен қамқорлық.
Ырық берместен, кеңірек және кеңірек,
Оқылған шеңбер өсуде.
Желіде ұсталған забведен жасалған шеңбер
Өлім, бос тыныштық.
Кім олардың арасында? Жасөспірімдер мен балалар.
Олардың өмір мақсаттары оңай:
Взять және уйти, в нереальности қашып кетеді,
Қарсы қиял ұйқы.
Емес, нашарлай надоевшие тұлғалар,
Мир. Не үшін ол?
Бәрі ерекше, әдемі көрінеді.
Бірақ жарқын жарық,
Бақытты өмір сүруге уәде,
Қара көйлек киген.
Анна Арькова
Форма: жиналыс-семинар
Мақсаты: кәмелетке толмағандар арасындағы нашақорлықтың себептері мен салдары туралы ата-аналар мен оқушыларды ақпараттандыру.
Әдістемелік материал:
* Токсикомания дегеніміз не •
* Есірткі заттарын қолдану белгілері •
* Есірткіні қолданудың гендерлік себептері •
* Психобелсенді заттарға тәуелділікті қалыптастыру.
* Ата-аналарға арналған жадынама "сіздің балаңыз есірткіні қолданатынын сезсеңіз, не істеу керек".
* Ата-аналарға арналған сауалнама.
* "Жасөспірім және есірткі"атты мультимедиялық презентация. Презентация "Rondo Veneziano - Prestige"музыкалық қойылымымен сүйемелденеді.
Дәріс бөлімі
Қорқынышты қайғы-нашақорлық-біздің елімізді де айналып өтпеді.
Есірткі және балалар. Осы екі сөздің үйлесімі табиғатқа қарсы көрінеді,бірақ бүгін олар жиі жақын. Кәмелетке толмағандар арасында есірткінің таралуы індет сипатын қабылдайды: олар жастар субмәдениетінің ажырамас құрамдас бөлігіне айналады.
Психологтар мұндай белгілерді сипаттайтын есірткіні қолдануға бейім тұлғаны анықтайды:
* Депрессиялық жағдай, пассивтілік;
* Мазасыздық;
* Өзіндік мәнділік сезімінің болмауы, яғни төмен өзін-өзі бағалау;
* Агрессивтілік және гиперактивтілік;
* Шыдамсыздық;
* Жеке тұлғаға жетілмеушілік, балалар мінез-құлқына бейімділік;
* Эгоцентризм, рахатқа жеңіл жетуге ұмтылу;
* Ауырсыну, кернеу болмайды.
Ата-аналарға арналған практикалық тапсырма
Сіздің балалармен қарым-қатынастарыңыздың мәселелерінде бағдарлануға және олардың есірткі пайдалану тәжірибесі бар-жоғын анықтауға көмектесетін тест ұсынамыз:
* Ұлы (қызы) жиі ұстала бастады, ұзақ уақыт қайда белгісіз.
• Ол сізбен сөйлескісі келмейді, сізден бөлінеді.
• Ол (ол) жиі және көңіл-күй күрт өзгереді, кейде ол (ол) өте тітіркендіргіш және тіпті агрессивті, кейде өте нәзік және немқұрайды.
* Бала нашар оқып, сабақ жүргізеді.
* Ұлының (қызының) милициямен проблемалар туындады.
* Сіз шприцтер, таблетка, қасық және нашақор басқа да атрибуттар таба аласыз.
* Ұлының (қызының) күдікті достары пайда болды.
* Бала жасырын болады: мысалы, сіздің пайда болған кезде телефон арқылы сөйлесуді тоқтатады.
• Ол өзінің қалта ақшасын жұмсайтыны түсініксіз.
* Жоғалады сіздің ақша мен заттар үйден.
* Ұл (қыз) ұйқышылдық немесе ұйқысыздық.
* Бала бозғылт көрінеді •
* Ұлы (қызы) мезгіл-мезгіл "түсініксіз" күйде болады: қозғалыс координациясы бұзылған, көзі оғаш, байланыссыз сөйлеу.
* Пәтерде жиі өртенген шөптің, сірке суының, ацетонның немесе желімнің иісі бар.
• Ол тәбет жоғалады және ол нашар, керісінше, шарасыз жейді.
* Бала тек ұзын жеңді киім киеді.
• Ол жиі өтірік.
• Сіз жай ғана онымен бір нәрсе емес сезінесіз.
Егер 7-ден астам белгілер сіздің балаңызға қолайлы болса, онда баланың денсаулығына көбірек көңіл бөлу керек, оның айналасына қызығу керек.
Дәріс бөлімі
Баланың есірткі заттарын пайдалану фактісін анықтауға көмектесетін бірқатар белгілерді белгілейміз.
Сізді қорқыту керек:
* Ауа райы мен жағдайға қарамастан киімнің ұзын жеңдері әрқашан;
• Нәзік көрініс, құрғақ шаш, қолдың ісінуі;
* Жарықтандыруға қарамастан табиғи емес тар немесе кең қарашықтар;
* Ауыздан алкогольдің иісі болмаған кезде түсініксіз, созылған сөйлеу, бұлжытпай қозғалыс;
* Отбасының аға мүшелерімен кездесуден қашуға ұмтылу;
* Тітіркену, кейде сізбен сөйлескенде;
* Үйден заттар немесе ақшаның жоғалуы •
Ата-аналар мен оқушыларға арналған практикалық тапсырма
Ата-аналар өз балаларымен екі топқа бөлінеді. Әр топ адам психоактивті заттарға тәуелділіктен зардап шегетін отбасы тарихын ойлап табуы керек. Барлық топ тарихты жазуға, рөлдерді бөлуге қатысады. Әр топтың міндеті-мәселені шешу жолдарын табу және олар жағдайға қалай әсер етуі мүмкін деп ойластыру.
Топ жағдайды ойнайды. Осыдан кейін проблеманы шешудің ең қолайлы тәсілдерін талқылау қажет.
Дәріс бөлімі
Балаларды есірткіні тұтынудан ұстап тұру үшін пайдалануға болатын бірқатар техникалық тәсілдер немесе әрекеттер тізбегі бар.
1-ші қабылдау: балаңыздың жеке даралығын үйретіңіз. Адамды ерекше, бірегей етеді. Онымен құрметтейтін адамдар туралы сөйлесіңіз, оның көзқарасы бойынша, оларды ерекше, құрметке лайық етеді деп сұраңыз. Балаңыздың өзінің жеке қасиеттері туралы айтып беруін сұраңыз,оған жіберіп алмауы мүмкін оң және әдемі қасиеттерді еске салуды ұмытпаңыз.
2-ші қабылдау: балаңызбен "Достық"сөзінің мәнін зерттеңіз. Оның досын сипаттаған ұғымдардың тізімін және басқа тізімді жасауды сұраңыз. Сіздің балаңыз бұл тізімдерді жасағанша, өз жазыңыз. Кім тізімін толық салыстырыңыз.
3-ші қабылдау: балаға қатты бас тартумен жауап беруге болатын сөйлемдердің бар екенін түсіндіріңіз. Көптеген ата-аналар өз балаларын әрқашан сыпайы, қайырымды және қастерлі болуға үйретеді. Өмірлік жағдайлардың көпшілігінде мұндай сипат оң болып табылатынына қарамастан, олар балаға өзі болуға және өзінің даралығын дамытуға мүмкіндік бермейді. Балалар жиі оларға қысым көрсеткен кезде "жоқ" деп айту үшін ата-ана рұқсатын қажет етеді. Сіздің балаңызға белгілі бір жағдайларда әркім өз пікірін айтуға құқылы екенін түсіндіріңіз. Мысалы, құрдастар есірткі қабылдауға мәжбүр ету үшін оған қысым көрсеткен кезде.
4-ші қабылдау: жастар арасында алкоголь мен есірткіні қолданудың ерекшеліктерін үйреніңіз. Жасөспірімдер мұны қажет деп санайтын жағдайлар бар. Сіз балаңызға осындай жағымсыз жағдайларды болдырмауға көмектесуге көмектесесіз. Емес разрешайте сіздің балаларға қонаққа достарына, олардың ата-аналары үйде жоқ. Баланың "жасырын" компаниялардың мүшесі болуына, яғни ересектермен бақыланбайтын болуына жол бермеңіз.
5 қабылдау: құрдастарының мысалын пайдаланыңыз. Құрдастардың оң мысалы балаға елеулі әсер ететін көптеген жағдайлар бар. Мысалы, кейбір мектептер мен жасөспірімдер топтарында алдын алу бағдарламаларының демеушілері құрдастар болып табылады, бұл жағдайда балалар бір-бірінің оң құндылықтарын қолдайды. Мүмкін, сіздің балаңыз оқитын мектепте осындай бағдарлама туралы көбірек білгісі келеді.
Семинар соңында мұғалім ата-аналарға "сіздің балаңыз есірткіні қолданатынын сезсеңіз, не істеу керек"жадынамасын таратады.
Әдістемелік материал
Токсикомания дегеніміз не?
Токсикомания-бұл қандай да бір заттарды (улы, дәрілік), есірткілерге жатқызылмаған заттарды теріс пайдаланудан туындаған ауру. Миға тікелей әсер ететін жағдай улы масаң күй деп аталады.
"Токсикомания" термині әдебиетте жақында пайда болды. Бұған дейін "нашақорлық" деген жалпыланған ұғым, яғни есірткі заттарына тәуелділік пен ауыр құмарлық қолданылған. Оларға өсімдіктен алынатын кейбір заттар мен дәрілік препараттар, егер оларды емдік мақсатта емес, дәрігердің тағайындауынсыз уландырғыш дозада пайдаланса, сондай-ақ тұрмыстық химияның көптеген уытты заттары жатады. Олар тек улы емес немесе басқаша айтқанда, улы емес, сонымен қатар оларға тәуелділік пен ауыр құмарлықты тудыруы мүмкін. Мас болу үшін улы заттарды пайдалану токсикомания деп аталады. Медициналық тұрғыдан нашақорлық пен уытқұмарлық арасындағы принципті айырмашылық жоқ: денсаулық үшін салдары сол және басқа жағдайда бірдей қауіпті. Айырмашылық тек есірткі заттарының заңмен тыйым салынғаны, қатаң бақылауда, ал улы заттар әркімге қолжетімді.
Есірткі заттарын қолдану белгілері
* Сыртқы түрі мен мінез-құлқы сол немесе басқа шамада алкогольдік масаң күйге ұқсайды, бірақ ауыздан алкогольдің иісі болмаса немесе жай-күйіне сәйкес келмейтін әлсіз иісі бар
* Сананың өзгеруі: тарылу, бұрмалау, бояу;
* Көңіл-күйді өзгерту: себепсіз көңілді, күлкілі, ашуланған, ашуланған, агрессивті, осы жағдайға сәйкес келмейтін;
* Қозғалу белсенділігінің өзгеруі: Жоғары қимыл-қимыл, артық қозғалыстар, шыдамдылық немесе қозғалу, әлсіздік, босаңсу, тыныштыққа ұмтылу • жағдайға қарамастан);
* Қозғалыс үйлесімінің өзгеруі: олардың жатықтығы, жылдамдығы, өлшемділігі (бұлыңғырлығы, айқындылығы, дәлсіздігі), жүру кезіндегі тұрақсыздығы, тіпті отыру жағдайына денені шайқау (әсіресе көз жабық болғанда айқын), бұзылған жазу;
* Тері жамылғысы түсінің өзгеруі: бет пен бүкіл терінің бозаруы немесе керісінше, бет пен дененің жоғарғы бөлігінің қызаруы; көздің жылтырлығы;
* Жарыққа әсер етпейтін қатты тарылған немесе қатты кеңейтілген қарашықтар;
* Сілекей бөлінуінің өзгеруі: сілекей бөлінуінің жоғарылауы немесе керісінше, ауыздың құрғауы, еріннің құрғауы, дауыс тамшылығы;
* Сөйлеудің өзгеруі: оның тездеуі, мәнерлілігі немесе баяулауы, түсініксіз, сөйлеудің анық еместігін атап көрсетеді.
Қарасора қолданған кезде-нашақор қарашықтары, қызыл көздер, ерін қызаруы, ауыздың құрғауы кеңейеді. Нашақор қозғалады, барлық қозғалыста. Сөз тез, асығыс. Өте дұрыс белгі – аң тәбеті, әдетте, масаң күйде.